13
Haz2013
Gezi Parkı Sloganları Kapış Kapış!

Gezi Parkı olaylarının sosyal medyada günlerdir gündemde olması marka ve alan adı taleplerini hareketlendirdi. Gezi Parkı’yla özdeşleşen kelimelerin kısa sürede tükenmesi üzerine sloganlar da marka başvurusu olarak yapılmaya başlandı.
Sadece Gezi Parkı değil olaylarda kullanılan birçok slogan ve kelime de marka başvurularında hedef haline geldi.
Son üç günde Gezi Parkı 10 sınıfta kapatılırken, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın kullandığı çapulcu kelimesi için 8 sınıfta onlarca başvuruda bulunuldu. Özellikle 25. Sınıf olan tekstil sektörü için başvurular oldukça yoğunlaşmakta. Ayyaş kelimesi de başta alkollü ve alkolsüz içecekler olmak üzere restoran ve eğlence sınıflarında kapatılmış durumda.
Marka borsası
Marka borsasında son günlerde Gezi Parkı’yla özdeşleşen kelimelerin kısa sürede tükenmesi üzerine sloganlar üzerinden de marka tescil başvurusu yapılmaya başlandı. Bu fırsatı değerlendirmek isteyen başvuru sahipleri tekstil sektöründe ‘ne sağcıyım ne solcu çapulcuyum çapulcu’ sloganını marka haline getirmek isterken, ‘taksim gezi parkı “direniş değil, diriliş…” sloganı da 35. sınıfta marka başvurusunda bulunuldu.
Marka başvurusu alan sloganlardan bazıları;
– ‘Ne sağcıyım ne solcu, çapulcuyum çapulcu’
– ‘Taksim gezi parkı, direniş değil, diriliş…’
– ‘Chapuller everyday is chapulling’
– ‘Biber gazına hayır!’
Kaynak: milliyet.com.tr